tisdag 11 januari 2011

Trött tydligen :)

Hejsan!
Ja då sitter jag här i sängen igen och skriver, tror jag skulle kunna göra sängen till ett kontor. Känns som om jag får klarare tankar här och kanske lite kreativa också. Skulle aldrig vilja ha datorn synlig med skrivbord och allt, men inskjuten under sängen passar bra =) Då kan jag ta fram den och skriva på när jag behöver, eller kolla inspiration för hur jag skulle vilja ändra om här hemma. Kollar många nätbutiker här faktiskt även om det mest är "fönstershopping". Fast det är ju helt klart kul att surfa runt bland butiker eller andra bloggar där jag kan få lite idéer. Problemet är ju att stora förändringar betyder stora kostnader och då blir det att man försöker hålla sig till det lilla. Fast jag måste ju medge att jag skulle vilja byta köket, fixa ny soffa, måla om hela övervåningens väggar osv osv. Så projekt finns det ju alltid gott om. Just nu har vi källaren som prio ett, men när den är klar ska vi ta tag i hallen på övervåningen där det ska bli panel på en vägg och lite ny (vit) färg på väggen i trappan. Förhoppningsvis blir det lite ljusare i vår VÄLDIGT mörka hall och det är skönt med vitt för då kan man förändra med andra saker som gardiner eller så. Då blir det ju inte så dyrt nästa gång man vill göra om i hallen =) Visar en inspirationsbild som jag hittade på en blogg:
Bild lånad från annamellita.blogg.se 
Det här tycker jag är vackert, lugnt på något vis. Drömmen är ju att få det där lugnet i inredningen, just nu stretar den lite åt alla håll =)

Nu märker jag att inlägget inte alls blev vad jag tänkte från början, men idag var jag tydligen riktigt trött när jag kom hem. Gjorde två degar till brödbak när jag kom hem och tänkte att eftersom de ska jäsa i två timmar hinner jag BÅDE vila en liten stund och ta en långpromenad med hundarna, nu var det bara så att det blev tvärt om =) Jag däckade totalt i soffan och sov i över en timma vilket resulterade i att promenaden för hundarna inte blev så lång som det från början var tänkt =( Tror dock att de var rätt nöjda ändå, vi tar ju en rejäl promenad på morgonen innan jobbet. Visste ju att jag var lite trött, men inte så att jag skulle totalsomna i soffan =) Har varit lite orolig för att jag varit trött så länge och tror att det kan vara så att jag missar någon vitamin eller så efter min gastric bypass så idag fick jag tummen ur och bokade tid för provtagning så de kan kolla mina värden och se att det är bra och att jag kan bli av med denna trötthet. Hoppas också jag kan komma igång med träningen ordentligt igen så nu ser jag framåt med (förhoppningsvis) piggare humör =)

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar