söndag 9 januari 2011

Söndag kväll - igen =)

God söndagkväll!

Ligger nerbäddad i sängen och väntar snart hem maken som varit och dömt idag igen :) För vår yngste son gick det väldigt bra i cupen de spelade i trettonhelgen, de vann! Philip gjorde två av tre mål för sitt lag och blev utsedd till matchens lirare i finalen, så kul! Jag hade ju ingen bil så jag kunde inte kolla, men fick rapporter av maken hela tiden. 
Idag har både jag och maken tagit det lugnt, båda sov länge, ända till tio vilket är ovanligt för mig och sen tog det ändå en stund innan jag vakna till. Tog en riktigt hal promenad med hundarna och sov efter det ytterligare en stund i soffan, trodde inte jag var så trött men somna bara. Fast jag ska inte klaga, det är rätt så skönt att bara "domna" bort en stund ibland och inte känna att nu måste jag göra det här och det här. Så jag har haft en dag då jag latat mig rejält, tänkte tagit en tredje och förhoppningsvis sista drag med penseln på våra lister i tv-rummet men struntade i det =) Jag låg i soffan och kollade längdskidor som skulle avgöras i en slalombacke och det är alltid lika fascinerande att se vilken otrolig styrka och uthållighet de har. Jag skulle dö inom 100 meter tror jag  ;) Kanske skulle vara något att ha som mål i konditionsträningen, att klara att åka uppför vår egen slalombacke så fort som möjligt =) Då har man ju något konkret att ha som mål i sin träning, tål att tänkas på kanske =)
Det jag ska tänka på nu är att gå och lägga mig, känner mig trött fast jag tagit det lugnt hela dagen eller kanske just därför. Så ni får ha det så skönt mina vänner, på återseende!
Det här ser ganska mysigt ut tycker jag ;) Det påminner mig lite om vår äldsta hund Ronja när hon var valp. (bilden är lånad från nätet)
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar