lördag 1 januari 2011

Nyårsdagen

God kväll! 

Det verkar som om jag bara gör sena inlägg nu för tiden =) Det gör en del att man kan lägga sig en stund på eftermiddagen för att vila, då orkar jag också vara uppe lite längre på kvällen. Gårdagen var lugn, firades som sagt med min yngste bror och hans flickvän och vi åt gott och drack gott. Provade ett nytt recept som ni kan hitta här som var jättegott och rekommenderas från oss alla =) Tolvslaget firades in med en raketrädd hund i källaren och gott att dricka på övervåningen. Det är tur att vi bor i ett ganska lugnt område när det gäller smällare eftersom vår stora är så rädd för smällare. Det går fort över och hon kan lugna ner sig.
Denna dagen har också spenderats i lugnets tecken, maken är sjuk så han gör inte många knop även om han är på bättringsvägen. Jag har börjat packa ner julen, tomtarna har packats ner och lite annat, men granen får stå ett tag till. Min bror kom hit med sin flickvän i dag igen och åt desserten som vi inte orkade i går och den smakade helt ok den också. 
Har gått några promenader både igår och idag och det har varit underbart väder med till och med plusgrader, det har vi inte haft på någon månad nu så det var ovanligt =)
Fotade lite på mina rundor så jag visar lite bilder från dom. Har ni förresten lovat något inför nyår? Jag och maken har lovat mindre godis och jag lovar mig själv att försöka gnälla mindre, det finns dom som har det så mycket värre än jag. Så jag ska försöka bättra mig!
Truls är med och spelar Geni

Pål och Marie hos oss på nyårsafton



Ha nu en riktigt god fortsättning på det nya året och jag hoppas alla era förhoppningar och önskningar slår in!

Kram/Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar