fredag 7 januari 2011

1:a dagen

Hejsan!
Jaha då har jag gjort den första arbetsdagen på ett par veckor och jag kan säga att det inte var lätt. Skulle ju somna tidigt i går för att orka i dag, men jag KUNDE INTE somna. Visste ju att Daniel och Philip skulle komma hem om någon timme och då skulle jag ju vakna så det gick bara inte att somna. När de kom hem vid halv tolv tog det bara några minuter så sov jag! Vaknade till vid halv ett när Daniel kom och lade sig, men sen somnade jag fort igen. Idag på morgonen vaknade jag halv sex då Ronja fick för sig att hon skulle upp och dricka vatten. Då blir det ju liksom lite svårt att somna om igen när man vet att klockan ringer om en liten stund =) Så nu ikväll är jag väldigt trött och bara slöar. Hade ju tänkt lasera ett lager till på våra lister, men det får vänta till i morgon. Har funderingar på att göra en sådan där 30 dagar - lista som jag sett på flera bloggar, nu senast på min kusin Malins blogg. Fast jag vet inte om jag egentligen har SÅ mycket att berätta om varje punkt så jag ska fundera på det ett tag till =)
En sak kan jag berätta och det är att det nu gått en vecka utan godis! Fast idag har jag varit oerhört sugen, först på jobbet där det fanns smågodis kvar sen innan jul. Sen har jag haft ett oerhört sötsug ikväll och jag till och med ringde Daniel för att få hans godkännande till att köpa en liten chokladbit och till svar fick jag att det är ju ditt samvete som du får känna av =) Men det klart att du får mitt godkännande. Samvetsgrann som jag ändå är blev det INGET godis, köpte dock ett paket ballerinakex fast det är ju inget jag käkar upp på en gång. Tog ett kex och det räckte för att stilla mitt sötsug, fast i ärlighetens namn ska jag säga att jag tog med mig två hit ner till sängen för att ha när jag kollar TV =) Så jag hoppas det räcker med detta för att jag inte ska få några rejäla återfall.
Som sagt ligger jag och myser i sängen och hoppas att maken kommer hem snart, saknar honom väldigt mycket när han inte är hemma. Tror det också gör att jag vill äta sötsaker, blir lite rastlös på nåt vis som är svårt att förklara då jag egentligen är dödstrött =)

Fast nu ska jag ta mina kex och kolla lite TV innan jag somnar för natten =)
Bild lånad från Göteborgskex

God natt!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar