torsdag 6 januari 2011

Torsdag kväll - sista ledighetsdagen

God kväll mina vänner!!

Japp nu är det min sista kväll på jullovet och på ett sätt känns det riktigt tråkigt att ledigheten är slut eftersom jag känner att jag skulle ha gjort mer när jag varit ledig. Å andra sidan tycker jag att det ska bli skönt med alla rutiner igen. På ett sätt är det sköt att börja på en fredag så kan man börja lite lugnt. I morgon har vi en planeringsdag och det är skönt att få lite förberedelser gjorda innan barnen börjar på måndag.

Igår blev det inget inlägg alls för jag hade fullt upp hela dagen. Jag var verkligen effektiv, jag bakade bondbröd och medan det jäste plockade jag ut julen. Granpyntet plockades ner, alla kvarvarande tomtar och annat pynt åkte ner i lådor. Det enda som står kvar är min tomte Arvid som inte är en speciellt julig tomte utan mer en hustomte så han kan få vara kvar ett tag till =) Efter att brödet var bakat och julen utplockad så fick jag mig ett ryck och bakade bullar också! Efter det så tog jag en promenad och därefter tog jag en powernap (som inte alls var fel kan jag säga, behövdes verkligen) Kvällen tillbringades hos mina föräldrar där vi åt min favoritmat kalkon med potatis och sås. Vi äter det så sällan och jag verkligen ÄLSKAR den maten och såsen till skulle jag kunna sörpla ur soppskål ;) Vi spelade också ett spel som heter "Cube - Allsång på Skansen". Det var riktigt roligt faktiskt och handlade inte alls om TV programmet utan det var ett musikspel med olika kategorier.
Idag har jag tagit det ganska lugnt mellan varven och ändå har jag hunnit med två promenader, mer brödbak och att lasera taklisterna i tv-rummet. Meningen är att jag ska lasera hela taket där vitt för att få det lite ljusare i rummet, men jag behöver öva lite och då passade det bra att börja med listerna. Jag gjorde i och för sig bara ett stryk eftersom det ska vara torktid emellan strykningarna så jag får lägga på ett lager i morgon också. Eventuellt blir det även ett lager på lördag, vi får se hur pass bra det täcker =) 
Min kära make är i Skövde med yngste sonen som spelar innebandy cup och Daniel dömer, förhoppningsvis dömer han inte Philips matcher, men sen vet man ju inte hur det går i cupen som pågår i tre dagar. 
Nu tror jag att jag ska ta och lägga mig för nu har jag ju inte någon sovmorgon i morgon och så jobbar jag heldag istället för till klockan två som jag brukar. Därefter ska jag dra med min pappa till gymmet för att se om han kan bli medlem där. Både jag och Daniel är medlemmar där och ska verkligen ta tag i träningen nu och då kan vi ju även dra med min far, eller hur? Ju fler desto roligare!
Så vi hörs i morgon (hoppas jag)
Bild lånad från Worldpress

Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar