måndag 31 januari 2011

Dag 8 - mina vänner

God middag mina vänner!
Är hemma på en liten lunch paus och passar på att skriva om mina vänner.
Jag har många vänner, som jag verkligen gillar att umgås med och har roligt med, men jag har två som jag kanske känner att jag kan prata om allt med. A är min vän sen hon föddes, mina föräldrar är faddrar till henne och hennes till mig och jag kallar henne ibland för "syrran". Vi hinner inte träffas jättemycket längre då vi båda har familjer och mycket att göra för det mesta, men jag vet att om det är något så ställer hon upp. Hon var ju dessutom mitt självklara val till tärna vid bröllopet. Kan sakna ibland att inte ha så nära kontakt längre, men det hoppas jag vi båda kan bli bättre på =)
Min andra vän är K som jag haft en bra vänskap med sen fyran då våra klasser slogs ihop. Under alla år har vi kunnat prata om allt, vi har inte alltid bott på samma ställe och ibland har det tagit något år innan vi setts, men då är det som att det var alldeles nyss. Nu bor vi på samma gata och träffas lite då och då, även om det inte blir lika intensivt som när vi var små, men det är ju heller inte meningen och även hon har familj med två riktigt små barn och har fullt upp. Fast jag vet att om jag behöver henne finns hon där för lite prat eller bara finnas.
Jag är oerhört tacksam för alla mina vänner och jag hoppas ingen känner sig utlämnad för jag skulle kunna skriva hela dagen om mina vänner =)
Ha en bra fortsättning på måndagen!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar