fredag 28 januari 2011

Dag 5-vad är kärlek

God fredagkväll!!

Ja, vad är kärlek. Jag tycker att det kan vara svårt att beskriva med ord, men jag ska göra ett försök. Kärlek är att maken erbjuder sig att laga maten, att få en kram när man verkligen behöver det men inte bett om det. Det är orden "Jag älskar dig" fast det känns för lite för det man menar. Att få värma kalla händer på en varm rygg, att ägget är kokt till frukosten när man kommer hem från morgonpromenaden, en liten smekning över ryggen bara för att man vill röra vid personen. Pirret i magen när maken är på väg hem, den lyckliga känslan när han kliver in genom dörren, saknaden när vi inte ses under dagen, telefonsamtalet för att få höra hans röst en liten stund.
Det här är min tolkning av kärlek, men det är mycket mer som är svårt att sätta ord på så det lämnar jag därhän. Fast jag tycker det är fantastiskt att känna så stort för en annan människa och trots att vi varit tillsammans i sex år lite drygt så växer känslan för varje dag, och jag väljer min man varje dag, så är det bara!
Daniel, jag älskar dig!

´
Tänk att det gått tre månader redan!

Ha en riktigt skön helg mina vänner!
Kram/Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar