lördag 31 juli 2010

jo så att e

Vi har en slappardag här hemma idag. Den börja bra med att jag gick upp på berget med hundarna, sen när jag kom hem fick jag en otrolig städlust ( händer inte ofta). Började med köket och kom en bit innan Daniel kom upp och vi åkte fram till stan för lite mysfrukost. Nu börjar problemet, eftersom jag avbröt mig mitt i städlusten försvann den under tiden jag var borta och nu kan jag inte hitta den igen och jag är ju INTE KLAR. Har dragit ut grejer ur skåp och tagit bort lister så att jag ska komma åt och nu känner jag inte för det längre. Så nu sitter jag här för att beklaga mig och kanske få lite ork att ta tag i det igen. Förresten fick jag en hel del målat i går, byrån grundad, en stol som ska målas några gånger till och ett gammalt fönster som nog blir bäst med bara lite duttad grundfärg. Känner mig rätt nöjd faktiskt, tänkte jag skulle dragit ytterligare ett lager färg på stolen och byrån idag, men stolen har inte riktigt torkat än och då blir jag lite lat och vill ta allt på en gång liksom (onödigt att dra fram allt om jag inte kan måla allt jag vill).
Igår va en riktigt bra dag som avslutades hos goa vänner i Edåsa, blev bara lite sent och som vanligt är det pensionärsvarning på mig som inte kan sova på morgonen. Somna vid halv tre och vaknar kl. nio och kan inte somna om, trökigt! Detta resulterar ju i att jag nu är trött som en jag vet inte vad, jag VILL ju kunna sova länge på morgonen nu när jag får ;) Jaja det är bara att inse att det inte är vad min kropp vill så det är bara gilla läget och gå upp.
Nu har jag suttit här tillräckligt länge och fått ur mig lite skit, kanske kan jag se under köksbordet om jag kan hitta lite inspiration till fortsatt städning ;) undrar annars var den kan ha tagit vägen?
Kramar på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar