måndag 19 juli 2010

Malung

Ja nu sitter jag i vår nya husvagn och skriver, har ätit sen frukost idag och det var skönt att sova länge för en gångs skull. Brukar ha svårt att sova även om jag varit uppe sent. Vi kom hit till Malung i går eftermiddag och gjorde i ordning för att sen åka till Orrskogens Folkets Park där det var dags för dans. Igår spelade bl.a Date, Face 84, The Playtones och ett norskt band som heter Vagabond. Det var riktigt bra och vi dansade mycket, kul att upptäcka lite nya band som man kanske inte skulle gå på annars därhemma. Det är ju dansbandsvecka här i Malung denna vecka 29 och det är otroligt mycket folk EVERYWHERE, dom campar utmed riksvägen, i trädgårdar, på garageuppfarter och som vi vid folkhögskolan. Helt otroligt att dansband kan förena så mycket olika människor, men fantastiskt roligt också. Det är folk i alla åldrar får typ 5 år och uppåt 70 så ett vitt spann alltså. Idag har vi tänkt åka runt och titta lite på omgivningarna och kanske kan jag ta lite bilder då, vill ju inte ha med mig kameran när vi är ute och dansar, lägger jag den ifrån mig kanske jag inte har den kvar sen så då får det bli bilder från dagarna istället. Vi är ju faktiskt inte många mil från fjällen så det kanske blir en liten tur till Sälen ;) vi får se helt enkelt.
Ha det nu så gott så höres vi senare!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar