lördag 3 juli 2010

Ja igår hade jag hand om min brorson Ivar. Vi hade en jättemysig dag som börja på Atollen (se bilder i förra inlägget) efter det var vi hemma en kort stund innan vi åkte och handla lite. Han skulle köra kärran inne i affären och när vi skulle gå fick jag nästan bända loss honom för att han skulle stanna kvar och köra :) Jag kunde i alla fall locka honom därifrån med att vi skulle till farmor och farfar och äta mat. Det funka bra, men när vi åkte därifrån var han så trött så han sov redan innan första rondellen :) Jag fick bära in honom och sen sov han en timma och även jag fick lite vila i soffan. Det är så mysigt när små barn ligger och snusar så man vill liksom bara ligga och lyssna och titta på dom ;) Efter lite sömn är man ju pigg och glad igen och då gick vi ut för att vattna blommorna, Ivar tyckte det var roligare att spruta på annat så jag var ganska blöt efter en stund. Efter det var det mest mys och lek med Kängan och Philip och farmor fick hämta en trött Ivar på kvällen. En annan som var trött var JAG. Jag är inte van vid att ha så små barn runt mig hela dagarna och det kändes när jag slappna av. Jag var helt slut och kunde somnat på fläcken, men jag tycker helt klart att det var värt det. Att få ha hand om Ivar hela dagen själv och få mysa och hitta på saker o bus med honom skulle jag byta nästan vilken dag som helst mot ;)
I morgon har vi konfirmation här så idag bjuder dagen på städning och bakning. Hoppas ni får en riktigt bra dag! Kram på er!

1 kommentar:

  1. Kul att få se film på busungen! Tack för att ni tar hand om honom så väl och pysslar om honom! Han har det bra! :)
    Massa kramar! Ses snart! :)
    Lotta och Christian

    SvaraRadera