onsdag 28 juli 2010

Nytt fynd och Vänerns strand

Hallo alla! Nu har vi ännu en toppendag med sol (lite moln i kanterna, men dom ignorerar vi) igår var vi utanför Lidköping och hälsade på hos Daniels morbror Bertil och hans familj i deras stuga. De bor ca 20 meter från vattnet och har en rejäl lummig och härlig trädgård där, härligt härligt ;) Vädret visade sig från sin bästa sida med klarblå himmel och mycket sol, tyvärr var det sjutton grader i vattnet så det bidde inget bad för mig inte. Philip bada men tyckte det var KALLT. Där hade vi en underbar dag med skönt sällskap och god mat. Jag som just nu är inne i ett stim (verkar det som) av att göra fynd på blocket tog med mig Daniel in till Lidköping för att kolla på ett barbord till köket. Det blev ett köp, 500 pix för bord och fyra stolar. Tycker jag var helt ok. Enda problemet var att vi inte kunde forsla hem bordskivan i går utan den står kvar hos Bertil och Annika, men han ska ta med den hit en dag i veckan när han ska hälsa på sin mor. Alltså lägger jag ut bilder på mitt fynd när allt är hemma och uppsatt och klart :)
Idag kommer det bli lite jobb i trädgården med Daniel och efter det ska jag börja grundmåla min lila byrå som nu ska bli vit. Det är kul när man ser en tydlig förändring i det man gör om och här kommer ju förändringen VERKLIGEN att synas :)
Ha en härlig dag! Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar