söndag 31 oktober 2010

Älg

God morgon på er! Hade idag tänkt att jag skulle få sova, eftersom vi får en timma extra med vintertiden, men tji fick jag=). Vaknade kl. sju (åtta sommartid) och kunde inte somna om. Tänkte att det är bara att ta på sig och gå ut med hundarna. När jag skull hämta mina överdragsbyxor som hängde i badrummet tittade  jag av en slump ut genom fönstret och får se en älg som sligger och äter på baksidan! Rusade naturligtvis efter kameran för att fota. Vågade först inte gå ut med risk för att skrämma den, utan tog de första korten fån badrumsfönstret. Blev sen lite modigare och gick ut. Älgen var helt lugn och jag kunde komma så nära som tio meter, HÄFTIGT! Den bara tittade på mig och tuggade lugnt vidare. En härlig upplevelse kan man kalla det.
Efter detta tog jag iallafall på mig promenadskorna och begav mig till berget där jag fick en riktigt skön promenad med hundarna och min mor som också mötte upp. Nu hoppas jag bara att maken vill vakna så vi kan gå tipspromenaden ändå =)


Kram och på återseende/Mia

1 kommentar:

  1. Ha ha ha! Kanske är något med dig som gör att inte tant älg är rädd för dig!!!?? Ha ha ha!! Antingen ser du väl snäll ut eller så kanske du liknar en älg???? Ha ha skoja bara!!!

    SvaraRadera