tisdag 26 oktober 2010

Tisdag

God kväll därute! Hoppas ni har det skönt och gott. Här hemma eldas det för fullt i kaminerna eftersom det är minusgrader ute. Det blir ingen värme i källaren då kan jag säga, utan det måste eldas rejält för det, men mysfaktorn är hög =) Synd bara att vi måste elda så mycket så tidigt, för det går åt en hel del ved. Hoppas bara det räcker över vintern, det borde göra det om det blir en "normal" vinter och inte en som förra vargavintern.
Dagen i dag har varit jobbig, förkylningen som jag burit på ett tag håller på att bryta ut och jag är helt färdig (ligger i sängen och skriver detta inlägg) och jag skulle ha jobbat extra på mitt gamla jobb idag, men det sket sig tyvärr eftersom jag kände att jag inte skulle orka det. Jag fick åka hem och sova istället =( Jag hoppas att det kommer nya tillfällen, för jag hade verkligen sett fram emot att åka dit, jag saknar ju alla barnen (och även personalen) och det hade varit så kul att komma  ut till dom, men men det var väl helt enkelt inte meningen. Jag hoppas bara att jag ska orka jobba i morgon för jag vill verkligen INTE vara sjuk nu. Ska ju till det STORA varuhuset i LILLA byn Ullared på fredag. Det är något jag verkligen ser fram emot, det ska inhandlas lite julklappar och annat smått och gott. Dessutom kommer jag få en heldag med goa Ingela och min mor, inte fy skam det inte.
Riktigt så här mysigt är det kanske inte med våra kaminer, men mysigt är det iallafall. Nu känner jag att jag håller på att slockna för kvällen, så det är nog bäst att stänga ner och lyssna på John Blund ;) Hoppas ni får en fortsatt skön kväll och på återseende!
Kramar/Mia

1 kommentar:

  1. En elev berättade idag att han hade läst att det kommer att bli den kallaste vintern på 15o år i år... Brrrr...

    SvaraRadera