söndag 10 oktober 2010

Möhippa

Jo igår var det då dags för det jag har fruktat ett tag; möhippan. Mina vänner kidnappade mig just när jag kom hem från stan och hade handlat. Jag hade hela eftermiddagen planerad för att kunna hinna med allt som skulle bli färdigt inför bröllopet och trodde jag skulle få hjälp av min tärna Anna, men tji fick jag! Får medge att all min inre stress som jag har kännt och känner inför bröllopet kom ut just då när jag insåg att all planering skulle gå åt pipsvängen. Jag blev helt enkelt skitsur och var skitsur i en dryga halvtimman tills vi kom till Skövde där jag skulle genomföra mina uppdrag. Jag hade två uppdrag, det ena var att samla äktenskapliga råd i ett block och det andra var att bjuda upp sex olika karlar till dans. Jag hatar att dansa med andra än Daniel när vi är ute och ännu värre är att bjuda upp så ni kan ju tänka er att jag var superglad när jag fick höra det. Måste dock säga att jag klara att få upp två stycken innan jag försökte smita =) Efter en stund på Elins esplanad tog dom mig till arenan i Skövde där vi spenderade ungefär tre timmar i deras spaavdelning. Jag fick relaxmassage, vilket inte var helt fel, helt underbart skönt var det! Efter dessa timmar gick vi till restaurang där vi åt och drack gott och hade trevligt ihop. Kvällen avslutades sen hemma hos Lisa. Dagen blev jättebra och jag får säga att jag skäms lite för min första reaktion, men det var helt enkelt stressen som satte in, det är den enda förklaring som jag ge. Jag ber om ursäkt för mitt dåliga humör den första halvtimman.
Idag har jag tagit igen en del av det som jag inte hann i går och mina föräldrar har varit här för att hjälpa oss med vad som ska hända denna vecka, vem ska göra vad m.m. Jag har också hunnit med ett besök på Osterian i Falköping där de öppnat sin julmarknad idag. Jag åkte med min förra jobbarkompis och det var jättemysigt där. Jag brukar försöka åka första dagen när de öppnar och sen åka lite närmare jul. en ängel, en tomte, en ljusslinga och lite knäckkola blev inköpet för dagen. Nu ska jag gå och lägga mig, tidigt, men jag är helt slut! Ha en bra vecka, så hörs vi när vi hörs!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar