lördag 30 oktober 2010

Heldag

God lördagkväll på er!
Hoppas ni har en bra helg. Vädret är kanske inte det bästa för att hitta på saker ute, men man kan kanske mysa lite mer när det är så här=) Igår spenderade jag alltså dagen på GE KÅs i Ullared. Vi, min mor, Ingela och jag, åkte iväg på förmiddagen och det var ingen kö in på varuhuset, men rejält med folk var det =) Har nog inte varit där är det varit så mycket folk förut. Det gör ju att man (läs jag) inte orkar att leta efter allt det man skulle ha för att det är så svårt att ta sig fram överallt. Jag hittade det jag sökte och ville ha (och lite till) och kände mig nöjd med dagen. Hittade bland annat ett zinkhus som jag tänkt ha vid entrén och det var jag helnöjd med. Tycker dom husen är väldigt mysiga och har ett i vitt sedan tidigare som står inne. Hittade faktiskt en hel del kläder också, både klänning, tunika och en kofta, det händer inte ofta att jag hittar kläder där=) 
Denna dag blev alltså en heldag och jag var rejält trött när jag kom hem. Det är tur att man har sådant sällskap som jag hade igår så jag kunde orka hålla mig vaken hela vägen hem bakom ratten. Det är kul att tjöta lite skit och skratta högt när man sitter i bilen, annars är det nog lätt att man slumrar till. Jag tackar Ingela och mor för gott sällskap igår!
Nu till denna dag. Den har spenderats i Falköping hos min kära vän Anita, vi har fikat, kollat kläder och haft en riktigt bra dag. Vi träffas tyvärr inte så ofta, men när vi gör det har vi jättekul ihop och pratar som om vi egentligen träffades nyss. jag tycker det är underbart att ha sådana vänner. Hoppas vi ses snart igen Anita (om du läser detta) 
Imorgon har jag och maken tänkt börja dagen med lite tipspromenad på berget och avsluta den i Götene med lite dans till bandet Blender. Dom är riktigt bra och hoppas det blir en riktigt bra kväll imorgon. Dagen emellan ska jag förhoppningsvis orka dra ett varv med snabeldraken och kanske damma lite, om inte det funkar kan jag ju alltid ligga och päsa i sängen med en bok, lite godis och hundarna=)
Ska ta och sätta mig i soffan hos min man nu och mysa lite, ha en fortsatt trevlig kväll och helg!

       
Mitt zinkhus i mörker och ljus!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar