lördag 5 november 2011

Bortbytt?

Tror jag ibland har fötts in i fel värld ;) Jag borde ha fötts på Nordpolen bland nissar och annat smått och gott. Jag älskar julen, min man är INTE lika glad i den och resten av familjen är väl som de flesta kring jul, så jag vet inte om jag kanske blev bortbytt på BB eller nåt ;) Född är jag ju på jul också så det spelar väl in på sitt sätt att detta är min högtid. Jag börjar titta på julklappar tidigt och köper även julklappar tidigt, hittar jag en i maj så köper jag den för att det passar en person ;) Detta hänger lite kvar sen jag var studerande och inte hade så mycket pengar i december, men faktiskt ett bra tips till alla. Jag känner ingen julstress alls i december eftersom jag redan är klar med mina inköp ;) Jag slipper springa bland alla stressade människor och jaga upp mig i någon slags sympati. Till saken hör att jag älskar att köpa julklappar till nära och kära, har svårare att säga vad jag önskar mig ;) även om jag fortfarande älskar att få en klapp också.
Ni kanske undrar vart alla dessa lite halvförvirrade tankar kom ifrån och det beror på att hela min familj är hemma och vi diskuterar hur vi ska göra med klapparna i år. Mina tankar har snurrat och jag är nog en Nisse från Nordpolen ändå ;) för jag har i stort sett fixat klart alla mina paket.
Fast jag skulle inte vilja ha någon annan familj än den jag har så det var väl tur att jag i så fall blev bortbytt ;)
Tur också att jag kan gå in på en massa juliga bloggar som visar att jag inte är helt ensam om att bli lite tokig så här framåt senhösten ;) Flera av dem kan ni hitta i min blogglista till vänster.
Nu ska jag ut en sväng med hundarna och sen ska vi till mina päron ikväll och umgås med hela min familj igen!
Önskar er en skön lördagskväll!
Kram/Mia


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar