söndag 27 november 2011

Bakdag

Vaknade tidigt i morse och hade en väldig lust att baka. Sagt och gjort, satte en saffransbulle deg, tog en promenad i blåsten och hem för att baka. Nu hör till saken att jag aldrig bakat lussebullar så jag vet inte hur man ska göra. Det blev helt enkelt sågning sorts fläta, för det var vad jag fick till :) Fast GODA blev dom!



Rejält stora också så jag hade nog kunnat föda en hel arme med dom :)
Efter lite vila från bakandet, så fick jag ännu ett ryck och bakade pepparkakor. Degen är köpt, men det tycker jag funkar alldeles utmärkt.



En plåt blev lite bränd, men inte allt för farligt så dom går att äta ändå :)
Om en liten stund är det julskyltning här i vår lilla stad och det har jag tänkt besöka. Hoppas bara jag inte blåser bort i stormen Berit :)
Ha en skön söndagskväll!
Kram/Mia


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar