måndag 15 november 2010

Lite måndagsmys

Tjingeling på er!
Ja lite måndagsmys får man väl kosta på sig eller vad tycker ni? Jag kände bara att jag inte orka laga mat idag, eller helt enkelt inte kände för det och Daniel har haft elektrikern här så honom kunde jag ju inte tvinga heller. Så ikväll blev det köpemat, inte så nyttigt men gott =) 
Helgen har för övrigt rusat förbi i hög fart. Var ju hängig och lite febrig, men i lördags hade jag ingen feber och följde med min kära mor på julmarknad hos Butik Östergården. Det var hur mysigt som helst, men tyvärr var det VÄLDIGT mycket folk där så det var supertrångt! Hur som helst mysigt var det och jag kan nog tänka mig att åka dit fler gånger innan jul =) Eftermiddagen spenderades sedan sovandes för jag var väldigt trött efter vår utflykt. På kvällen var det "krig" här i stan då det var någon typ av nordisk militärövning här i staden så det var ett väldans skjutande under någon timma, men men vi överlevde det med. Är särskilt stolt över Ronja som är väldigt rädd för smällare, men detta brydde hon sig inte om alls, vi gick till och med förbi där de övade och sköt och hon brydde sig inte alls ;) Skönt att veta att hon inte är skotträdd i alla fall.
I g¨år hade jag helt plötsligt hur mycket energi som helst, jag börja dagen med att baka två mjuka pepparkakor, gick sen en promenad medan dom stod i ugnen. Därefter frosta jag ur frysen, dammsög och tvätta alla golv plus storstädning på toaletterna. Efter detta hade jag en liten paus och tog en promenad med Amanda och när jag kom hem hittade jag lite energi till och gjorde lite smörkola. Hittade ett recept i en av alla juliga tidningar jag köpt och ville kolla om jag klara av det. Det gjorde jag och den blev jättegod, kommer bli mer sånt nu om några veckor och jag längtar! Det är ju bara två veckor kvar nu till advent och jag ska bara njuta under veckorna fram till jul. 
På tal om att längta så längtar jag just nu efter mina syskon, som tur är kommer Pål hem på torsdag och jag ska hämta honom vid tåget, ska bli så kul att ses. Jag tycker det är jobbigt när dom bor så långt bort =( Det trodde man inte när man var liten och bråkade som hund och katt ;) 
Idag har det varit rejält tråkigt väder här med regn hela dagen och jag är nöjd med mig själv som trots att det regna småspik slängde mig på cykeln och cykla till jobbet. Det är ju faktiskt rätt så skönt när man väl kommer ut och har ordentliga kläder. 
Nu tror jag att detta inlägg som skulle vara kort har blivit tillräckligt långt och jag ska krypa ner för att sussa gott. Hoppas er vecka blir toppen och så hörs vi snart igen!
Längtar verkligen tills jag får börja pynta =)

Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar