tisdag 2 november 2010

Grått och regn

God grå eftermiddag på er! Sitter i soffan och myser lite med hundarna och försöker hitta energi till att gå ut med dom =) Just nu finns inte mycket lust så mycket, jag vill bara vara hemma och mysa, tända i kaminen, pyssla lite och bara vara. Ibland behövs ju det och nu är det väl en så bra tid för det som nån annan. Har idag arbetat med PIM på eftermiddagen här hemifrån och på förmiddagen från jobbet. Är ikapp de andra nu och ska börja på fjärde nivån, eller har börjat rättare sagt. På min lunchrast var jag på Återbruket här i staden för att leta trasmattor som vi kan ha i badrummen nere och uppe. Dels för att få lite mysigt, men också för att det bevarar värmen lite mer. Särskilt i källaren behövs det. Nu hittade jag ingen matta till något av badrummen, men däremot hittade jag en perfekt matta till mitt kök ;) Denna till det ringa priset av 75 kronor! Helt klart ett fynd och mattan ökade även mysfaktorn i köket ;) Jag får väl leta vidare efter mattor på någon loppis eller så.
Morgondagen ska jag spendera med ett av fritidshemmen på skolan och vara med dom på en innebandyturnering, det blir ett bra avbrott från allt dataarbete denna veckan=)
Just nu så har det slutat regna så jag tror jag får passa på att ta ut mina hundar på en liten promenad (fast med min tur börjar det nog ösa ner igen när jag är längst bort ifrån hemmet och blir dyngesur) Ha det så gott alla!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar