söndag 28 november 2010

1:a advent!

God 1:a advent!
Hoppas ni har det riktigt mysigt med tända ljus och varmt och skönt inne. Här har jag och äldste sonen precis avslutat ett styrkepass med snöskottning och precis när jag satte mig här kom plogen så jag får väl ta på mig igen och skotta bort det. Jag började dagen med en långpromenad med hundarna, varav en fick pulsa fram överallt eftersom han är så liten och det inte var plogat någon stans =) Han är skön, Truls alltså, för han älskar verkligen snön och kör ner huvudet i det men kommer på att han fryser när han stannar till. Då får man försöka locka honom att gå vidare så brukar det lossna. Nu blir han ju inte så blöt med en gång som han blir när det regnar så då brukar det gå bra ;) När vi kom hem var hundarna kvar ute med mig medan jag skottade och de var helt vita när vi kom in hihi. När vi kom in hade maken vaknat och vi åt frukost till tv-programmet "Så mycket bättre". Helt klart ett bra program, har dock missat de flesta så jag får väl gå ut på nätet o kolla. Nä nu ska jag ta och ringa farfar och farmor, min farfar blir 82 år idag så jag ska se om jag kan gratta honom lite per telefon. Sen får jag väl ta på mig varma kläder igen och ge mig ut och skotta.



Fortsatt trevlig 1:a advent!

Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar