söndag 7 november 2010

Helgen

God söndag på er!
Här i stugan har det hänt mycket idag, vårt sovrum är numera inte en arbetsplats utan börjar bli klart! Bilder av det kommer jag lägga upp vid ett senare tillfälle. Fast jag måste säga att det blir riktigt snyggt med panelvägg. Det vill jag ha på fler ställen i huset =) Jag har rensat lite garderober och kökskåp och har fått undan lite från köksbänken, där vi har haft ett hörn där ALLT samlas. Just nu är det rensat och det ser riktigt snyggt ut, hoppas bara vi kan hålla det så nu;)
Denna helg har gått riktigt fort och jag har haft min brorson här på besök, han har bott hos mina föräldrar, men jag har "hyrt" honom. I fredags eftermiddag var vi en del på stan och kolla eftersom det var söndag även igår och affärerna var stängda. Kvällen kunde spenderas i sängen framför julfilmen jag visade i ett tidigare inlägg, mysigt var det ;)
Igår hade jag Ivar här hela dagen, vi var i lekparken och lekte en bra stund och han hjälpte Daniel med att bära vinterdäcken till min bil. Den skulle hämtas av sin nya ägare i går så vi var ju tvungna att fixa det sista innan dom kom hit. Tur man säljer till en kompis så att man får se den ibland, känns lite sorgligt faktiskt =) På eftermiddagen sov vi (läs Ivar och jag) en ordentlig sov sovstund och sen fick han följa med till en vän lite längre bort på gatan dit jag och Daniel var bjudna på lite fika. De har en son som är nästan ett och ett halvt år så han och Ivar hade kul ihop. Kvällen spenderades hos mina föräldrar där vi fick en av mina favvomaträtter: kalkon! Det är så gott och vi äter det alldeles för sällan så jag njuter verkligen när jag får det.
Nu i eftermiddag har jag tagit promenader med både mina föräldrars hund och våra medan jag hade en stek i ugnen. Det är första gången jag gör en stek så det blir intressant att se om det blir bra. Luktar gott gör det i alla fall.
                         
                                Det är roligt att hänga upp och ner

Inte så kul att traska på stan =)

Så här gott sover man i fasters säng när man hållit igång hela förmiddagen

Så här spexar man ;)

En av ankdammarna vid min mycket tidiga morgonpromenad i dag
vackert!

Fortsatt trevlig söndagkväll!
Kram/Mia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar