lördag 27 november 2010

Advent

Tingeling på er!
Här fortsätter snön att ösa ner för sjätte dagen i rad! Vi börjar tröttna lite på snön nu, missförstå mig inte jag älskar snön, men inte i dessa mängder. Vi skottar och skottar och mer kommer det =) Hoppas vi kan åka skidor nästa vecka nu när det finns så mycket snö här. Nog om snön nu.
Dagen har tillbringats i Skövde för shopping tillsammans med min bror. En julduk till vårt matbord i vardagsrummet har blivit inköpt och min första julklapp har jag också hittat, ovanligt sent för att vara mig! Jag brukar vara klar vid den här tiden på året och bara njuta i december, men i år kom en vigsel emellan där så det har fått skjuta på sig lite. Jag blir nog klar i tid ändå, i alla fall blir det jul oavsett om jag är klar med inköpen eller inte. Det var ju naturligtvis väldigt mycket folk ute eftersom det var lönehelg och julskyltning med olika event, men jag tycker jag klarade av det bra, brukar bli väldigt stressad och må dåligt efter en stund när det är så trångt. Kan ju tillägga att det inte alls snöa i Skövde, solen tittade till och med fram en stund och jag fick upp hoppet om att det inte hade fortsatt här hemma=) Fast när vi närmade oss Tidaholm så började det naturligtvis igen! Tog en snöig promenad med hundarna som är helt tokiga i snön och började sen att pynta lite här inför advent. Mysigt med nya gardiner och min smidesbåge klädd med buxbom och ljus, allt detta i köket. Letar efter vår stjärna som är tänkt att hänga i vardagsrummet, men är inte så lång som jag vill vara och hittar den inte :( Maken får hjälpa mig senare (hoppas jag) att hitta den.
Nu kom min lillebror hit och vi ska ta och äta en god köttbit med sallad till.
Ha en fortsatt bra helg och en riktigt mysig första advent!


Denna ängel är inköpt på Butik Östergården

Vårt nya tillägg i tomtefamiljen: Arvid



Så här ser vårt altanbord ut, högre snö än bordet självt, detta kort togs dock i förrgår så idag är det ju ännu mer =)

Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar