söndag 29 augusti 2010

Söndag = göra dag

Hej svejs! Här hemma fixas och donas det, sambon har utlyst en hittelön på 50 kr till den i familjen som hittar hans laddare till skruvdragaren. Hittills har ingen brytt sig tillräckligt för att leta, förutom att jag gjorde en ansträngning och ringde mina föräldrar för att se om den möjligen kunde finnas där. Tror ni den gjorde det? Ni gissa rätt, det gjorde den inte! Fördelen med att han letar efter den är att det nu faktiskt går att komma in i garaget utan att behöva kliva över saker och ting. Känns som att det alltid är fullt med saker i vårt garage och även om vi tömmer och gör i ordning nu så tar det en vecka innan det börjar fyllas igen av någon konstig anledning. Jag fixar lite inne istället, städar lite nu och då eller stansar hjärtan till bröllopet som faktiskt bara är sju veckor bort nu, så jag kommer förmodligen tjata skallen av er om det, men jag hoppas ni kommer att ha förståelse för det ;)
Idag har jag och äldste sonen varit i lite större grannstaden och inköpt en mobil till honom. Han har ju varit igång och jobbat hela sommaren och ville nu investera i en ny telefon för de pengarna, helt ok tyckte vi. Så nu sitter han och försöker komma underfund med hur den fungerar ;) Senare idag blir det innebandy för hela slanten då båda sönerna spelar träningsmatch och vi som engagerade föräldrar ska ta oss dit för att titta.
Nej om jag nu skulle försöka ta tag i dammsugningen på nedre våningen också så är jag snart klar med min del av fixandet och städandet för idag. På återseende, kram!


 En sån här telefon köpte han
bara den inte kommer bort i fickan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar