tisdag 4 oktober 2011

När du får oväntat besök...

Hoppas allt är bra med er! Jag har nu varit och tränat en sväng, för första gången på länge. Riktigt skönt måste jag säga och gött att jag tog mig i kragen och gick dit. Nöjd med att jag inte tog den enkla vägen och avboka ;)
Så till det oväntade besöket då ;) i går kväll kunde jag inte somna utan låg och läste en stund. Efter en stund ser jag i ögonvrån att en spindel trillar ner från fönsterbänken. Ganska stor var den, men jag lät den vara. När jag läst en stund släcker jag och försöker somna. Då hör jag en duns vid fönstret igen, jag tänder och vad ser jag? Jo en liten bebisgroda som har kommit in genom vårt liite öppna fönster. Jag vill ju inte ta i den så jag väckte maken som sov riktigt gott och tvinga honom att släppa ut den igen ;) Kan ju tillägga att jag var sådär populär efter det;) men jag vill inte ta i grodan och jag ville inte lämna den där för vem vet vart den skulle ta vägen sen liksom!? Jaja, fönstret är nu stängt i alla fall och nu öppnas det inte nattetid förrän till sommaren och då är det JAG som investerar i ett skydd för fönstret ;)
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram/Mia


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. *fniss* Jag brukar också väcka min man när det kommer in objudna gäster på natten. På dagtid har vi vår lille spindeldödare vid namn Bo (3år) som tar sitt uppdrag på stooort allvar. Han har till och med en speciell hammare han bara använder till detta! Alla ropar på Bo när vi ser något läskigt kryp här hemma. :0)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera