lördag 27 juli 2013

Då är vi hemma igen då, efter två dagar i Krokek :) Tyvärr blev det inte något besök på Kolmårdens djurpark då vädret var riktigt dåligt på förmiddagen i går. Då blev det istället ett litet besök på tropicariet som ligger mittemot entrén till djurparken. Där finns läskiga djur som ormar och ödlor och söta djur som silkesapor och papegojor :) Ivar ville in och se hajarna först, men han fick vänta då andra djur var före på turen runt tropicariet.
Det var mysigt att gå där med barnen och se hur dom reagerar på djuren. Dom är vana vid djurparken, men hade aldrig varit här så det var spännande, särskilt för Ivar :) Maja är nog lite för liten än, men surikaterna och fiskarna var roliga :)

Idag har jag sprungit på berget, både morgon och kväll. Jag sprang på personbästa i kväll, men då fick jag inte stopp på tiden på telefonen :( Så där står det att jag sprang på ungefär samma tid som jag brukar, trots att jag sprang minuten under! De som gick förbi mig när jag försökte stoppa tiden fick sig nog ett gott skratt, för jag stod och svor i skogen med mina hörlurar i öronen och såg inte folket som gick förbi förrän lite sent :) Det blev ganska långa svordomsharranger :)

Mellan träningarna har jag varit med min mor hos min gammelmorbror och plockat hallon och vinbär, så nu ska det göras sylt och gelé av detta i morgon :) Finns ju inget som du kan köpa i affären som är lika gott som hemgjord sylt eller gelé!

Nu ska jag ta en liten tur med hundarna innan maten.
Önskar er en skön lördagkväll!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar