onsdag 24 juli 2013

Vardagslyx och semester

Vår vardagslyx är ju numera vårt spabad, på kvällarna när det börjar svalna ute är det såå skönt att krypa ner i det varma vattnet. Musklerna slappnar sakta av, kroppen går ner i varv, huvudet kopplar bort tankar och ibland blir jag så avslappnad att jag nästan somnar där. Att sitta där och prata med min älskade om dagen, om livet och annat är också avkoppling, vi får VÅR tid tillsammans. Bara att sitta tillsammans tysta och njuta av tystnaden är också otroligt viktigt för oss båda :) Vi MÅSTE inte prata hela tiden :)
Som ni ser på en av bilderna nedan kan man även använda badet på dagtid och då blir det ingen avslappning :)

Dagarna rullar på som vanligt, förutom det faktum att maken nu har semester! Det innebär en del fixande här hemma, men han klarar inte av att INTE göra något heller :) (detta är inte något jag har problem med, jag skulle kunna ligga plant på solstolen hela tiden, haha) Så denna vecka har staketet runt badet blivit klart och det blev riktigt bra, vi är väldigt nöjda :) Nu ska vi ha två dagar hos min bror med familj så då blir det ju ledigt från fixandet i alla fall!  Så tidigt i morgon bitti, packar vi in oss och våra två små ligister i bilen och drar oss norrut. Kanske kan det bli någon avstickare för lite shopping på vägen också :) Det ska bli skönt att komma hemifrån lite också, så jag inte blir sittande i spabadet hela tiden :)

Nu hejar vi lite på Sveriges damer i EM-semin, även om ingen av oss är så jätteintresserad så är det kul att det går bra för dom!

Önskar er en skön sommarkväll, ta hand om er!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar