tisdag 9 juli 2013

Vidrigt!

Bland de vidrigaste djur som finns på vår jord så kvalar fästingen in på en topp tionde placering för mig. Jag har ju hundar och dessa äckliga blodsugare sätter sig gärna på dom. Vår stora hund är ganska förskonad, men Truls är dom på nåt otroligt och ändå har vi haft fästinghalsband på honom :( Han tycker också det är hemskt när vi plockar dom av honom så det är riktigt synd om honom.
Jag har tänkt flera gånger att jag måste vaccinera mig mot tbe, men det blir liksom aldrig av :( För ett tag sedan hade min bror fått ett bett av en av dessa vidriga fästingar och det resulterade i borrelia! Detta kan man ju behandla med penicillin, men tbe funkar inte så. Brorsan tog med barnen för att vaccinera dom och just då var min mamma där för att hälsa på och Ivar ville att hon skulle ta ett foto på presenten han fått av doktorn för han skött sig så bra när han fick sprutan. Först fick han ett plåster och gissa vad som var tryckt på det? Jo fästingar! Och det i massor, inte nog med det, presenten var en tatuering med motivet....  fästing!
Nedan visar jag fotot jag fick :)

Ha det gott!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar