onsdag 17 juli 2013

Att ha gjort det!

Igår gjorde jag det! Jag klarade det jag i mitt huvud aldrig trott att jag skulle klara! Jag sprang 2,5 kilometersslingan på berget i vår stad :) När jag gick på viktenheten på KSS i Skövde för fem år sedan så frågade hon som hjälpte mig där vad jag skulle vilja ha som mål. Där och då sa jag med gråten i halsen för första gången högt att jag skulle vilja klara att springa den slingan. På grund av olika omständigheter har det målet hamnat långt bak i huvudet, men ändå alltid legat där och gnagt. Jag har liksom en liten "gubbe" på axeln (tro nu inte att jag är sjuk i huvudet, för jag vet att det är mina egna tankar) som säger att "du kommer inte klara det här så det är ingen idé att du försöker" eller som när jag gjorde det första försöket i söndags och fick gå ca 300 meter mitt i talar om för mig "du ser, jag sa att du inte skulle klara det, du är så kass" DÅ ÄR DET SÅ JÄVLA SKÖNT ATT KUNNA VIFTA BORT HONOM OCH VISA: JAG KAN VISST!! Att istället lyssna på maken som hejar på och säger "du klarar det, du är duktig, jag är så stolt över dig!" Ska lyssna mer på honom än mina inre "demoner" hädanefter :)
Jag VET att det sitter i huvudet och nu kanske det kan börja släppa taget så jag kan vända mina negativa tankar om mig själv till positiva! Nu ska jag försöka komma in i en bra rutin i detta med löpning så jag kan sätta upp ett nytt, längre mål :)

TILL MIN MAN: Tack för att du finns, ser mitt kämpande med mig själv och hjälper mig att övervinna mina demoner! Du är mitt allt och jag älskar dig för evigt!

Er andra önskar jag en fortsatt skön dag!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar