måndag 22 juli 2013

Att ha sorg och ändå känna glädje

I fredags dog vår älskade hund Ronja, hon var gammal och den sista veckan upptäckte vi en knöl på halsen. Denna växte sig så stor att det inte kändes rätt för hennes skull att få gå runt med den och då kanske plågas. Det är ett fruktansvärt beslut att ta att säga adjö till en livsvän som har varit min klippa genom så mycket, men för hennes skull gjorde jag det :( Veterinären bekräftade också för oss att det var en cancertumör och att vi gjorde rätt. Det kändes också rätt i magen att göra det även om det var många tårar både innan beslutet var taget, under dagen, hos veterinären och efteråt. Men hon har det bra nu och springer på ängarna med min andra änglahund Pysen.

Det har också varit kontrasternas helg då min bror med familj kom hit i fredags och deras barn skänker mig så mycket glädje och det var skönt att kunna tänka på något annat också :) Så jag och Ivar har badat, Maja har tittat på och känt lite på vattnet, vi har busat i lekparken och vi har myst :) Tack för att ni finns!

Lördagen spenderades i Göteborg tillsammans med vänner och på kvällen såg vi Robbie Williams konsert på Ullevi. En oerhört bra konsert, även om den inte riktigt nådde upp till 2006 års nivå!

I går kom mina bröder och Lotta hit på mat och spabad och vi hade en riktigt mysig och rolig kväll. Tror inte jag badat så länge någon gång innan och jag var otroligt avslappnad efteråt :)

Idag har vi en lugn dag, med lite staketbyggande och oljning av trätrall och ikväll träffas vi allihop hos mina föräldrar :)
Så det är ju så att trots att jag har en jobbig sorg så kan jag känna glädjen ändå och Ronja finns ju alltid med mig i hjärtat ändå!

Önskar er en skön start på veckan!
Ta hand om er!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar