måndag 9 maj 2011

Lite av varje

God måndag!
Ja idag har vi haft en underbart vacker dag =) Varm och skönt, jag har spelat lite brännboll på rasten med min klass och jag slog frivarv! Det är ju viktigt att man visar vart skåpet ska stå ;) Gick av när jag gjort mitt varv, måste ju sluta på topp hihi. Eftermiddagen har varit lugn med mys med hundarna i trädgården, promenad på berget och matlagning. Det är såå skönt att Ronjas ben blir bättre och bättre så vi kan ta längre promenader. I morse var första gången på fyra veckor som vi gick en ordentlig morgonpromenad. Den blev på två och en halv kilometer i stället för tre och en halv, men det verkade kännas bra för Ronja så då känns det bra för matte =) Vi är på gång helt enkelt. På berget är det också så skön luft så man samlar så skön energi när man är där så ikväll var vi där uppe en sväng med min mamma och deras hund.
I morgon kommer min minsta bror för att vara hemma några dagar och det ska bli kul att rå om honom ett tag =) Ska hämta honom vid tåget i morgon som den snälla storasyster jag är ;)
Nu har jag tänkt titta färdigt på "En unge i minuten" och sen sova. Jag blir lika fascinerad varje gång jag ser på det programmet att vi kvinnor (inte alla men många) är villiga att utsätta sig för denna smärta frivilligt, men jag lipar också varje gång när ungen kommer ut =)

Den här spellevinken kommer hem i morgon!
Ha en bra vecka mina vänner!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar