lördag 14 maj 2011

Ledig lördag!

Goddagens!
Ja vi brukar ju vara lediga lördagar, men vi har haft en hel del inbokat de senaste helgerna och även veckorna så det är så skönt att bara göra det man känner för =)
Jag har för egen del bakat 18 brödkakor då brödet var i stort sett slut här hemma och det tar sin lilla tid att få det gjort med all gäsning och så. Fast det är kul när man får smaka på resultatet och resten av familjen tycker det är gott ;)
Daniel skulle börja lite på vår nya rabatt som ska gå runt altanen på framsidan, för att göra det lite snyggare helt enkelt. Det var bara det att han då upptäckte att altanen sjunkit med ca 5 cm längst ut så han fick helt enkelt börja med att höja den.
I går var jag i Ulricehamn med min bror för att hälsa på farmor och farfar. Farfar bor nu på ett hem för dementa så vi hämtade farmor först och åkte tillsammans till farfar. Jag har inte träffat honom på ett tag och han vet tyvärr inte vem jag är längre och det tycker jag är väldigt jobbigt. Han har liksom blivit en skugga av sitt forna jag =( Det som jag tycker är mysigt är att han har fortfarande musiken i sig och vi sjöng en hel del tillsammans. Han kan inte texterna längre men han nynnar med i melodin och det är skönt eftersom han alltid spelat och sjungit.
Ska nu ut och hjälpa till (lät ju bra i alla fall) med altanen och sen kommer min bror hit med sin hund som vi ska vara hundvakter åt i kväll.
Ha en fortsatt bra lördag mina vänner!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar