onsdag 6 april 2011

Tidig morgon

God morgon!

I dag känns det som om jag har så mycket tid på morgonen =) Det beror på att det ösregnar ute. Ösregn = Truls vägrar gå en långpromenad. Han går så lång att han hinner göra det han ska och sen sätter han sig ner och vägrar gå. Det man har att välja på då är att dra honom, bära honom eller välja en väg som går hemåt. Det lättaste alternativet kände jag idag var att gå hemåt, det blir så tungt att bära honom efter en stund ;) Så nu har jag hur mycket tid som helst på mig känns det som.
Hoppas på att idag få tillbaka vår bil som varit på reparation i över en vecka. Daniel krockade med ett rådjur för ett tag sen och nu skulle fronten fixas. Den skulle varit klar i fredags, men stället som verkstaden beställer ifrån hade skickat en VIT kofångare till vår silvriga bil :( Verkstaden tyckte att de kunde ju lacka om den, men det fick de inte för dom som skickat den, så nu har vi varit utan bil i över en vecka. Det är tur att man har så underbara föräldrar som har två bilar och kan avvara en då och då så vi har kunnat låna. Daniel har ju firmabilen också, men den vill man (läs jag) ju helst inte använda, tänk om man skulle krocka med den!
Idag är annars en ganska lugn dag och det är skönt tycker jag. Maken åker till Umeå för att döma innebandy på fredag morgon (natt) och jag känner att jag vill umgås så mycket som möjligt med honom innan han åker. Han är borta fyra dagar och jag saknar honom redan ;) Är det löjligt kanske? Men jag gör det och jag står för det! Vi har varit tillsammans i sex och ett halvt år och det pirrar fortfarande i mig när jag tänker på honom eller när jag ser honom. Så hoppas jag att det håller i sig för resten av våra liv!
Nu ska jag kolla nyheterna och vädret en stund (måste ju kolla om det ska regna hela dagen) innan jag drar till jobbet.
Ha en bra lillördag alla!
Kram/Mia

1 kommentar:

  1. Ha en toppendag, trots det höstlika vädret!! Men snart kommer solen hoppas jag! Kramis

    SvaraRadera