fredag 22 april 2011

Glad påsk!

Hejsan!
Japp nu är den här påsken och den har ju verkligen kommit med härligt soligt och varmt väder. Vad tror ni att vi gör då? Jo då står vi i tvättstugan och kaklar vägg =) Jag har faktiskt också kaklat, måste ju lära mig lite om hur det fungerar. Har satt flera plattor och inte bara någon enstaka, så jag har gjort något vettigt och kan skryta med det när någon frågar ;) Vi är inte riktigt klara har några plattor som ska skäras för att passa runt kontakter och så, men vi ska ta det i morgon. Eller Daniel tar det och jag ska måla rör. Någon som bott i huset tidigare har målat alla rören i tvättstugan gula och det passar inte riktigt till vitt kakel och vita väggar (åtminstone tycker inte vi det) Så det får bli mitt jobb, kanske skulle öppna eget som målare, jag har ju målat lister, dörr, fönster och väggar i veckan, så jag tror jag skulle kunna försörja mig på det, NOT =)
På eftermiddagen åkte vi på en liten utflykt till Falköping, först till min morbror där kusinerna var på besök. Alltid kul att träffa dom även om det bara var en vecka sen sist, Malin hade besökt det stora varuhuset i Halland och köpt lite saker till mig som jag tacksamt hämtade. Efter det åkte vi en sväng till Gunnar som är min mammas morbror, vi tog med honom ut och åkte en sväng. Han vet så mycket om vår släkt och det är alltid lika kul att träffa honom och höra hans berättelser om sin gård och våra (nu döda, tyvärr) släktingar.
Ikväll blir det bara slapparkväll med god mat och gott att dricka, kanske lite vin till och med, om jag ids öppna bag in boxen. Dricker ju inte så mycket efter min operation eftersom jag är VÄLDIGT lättpåverkad, så ibland känns det som slöseri att öppna en så stor box till bara oss. Kanske får bjuda in lite vänner snart och bjuda på lite gott vin ;)
Ha en fortsatt glad påsk mina vänner!
Kram/Mia

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter med lite utflykter! Tänkte åka på loppisrunda på Annandagen:) Ha nu en riktigt skön Påskafton, och jobba inte ihjäl er nu;)

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Ja vi ska försöka att inte jobba ihjäl oss, men det är ju så kul att se resultat när vi kan jobba båda två =)

    SvaraRadera