söndag 17 april 2011

Härliga söndag

Hej därute!
Jo jag lever =) Det händer mycket just nu och då blir tyvärr bloggandet lidande. Det är ju också så härligt väder ute och då vill man ju jobba i trädgården och fixa och dona. Denna vecka har varit förkyld igen och det är först idag som jag egentligen känt mig riktigt pigg.
I går var vi i Mölndal för att gratta min kusin Malin som fyllde 25 år i veckan. Vi träffas alltför sällan men när det blir av så har vi alltid lika kul. Nu var det första gången vi fick se deras lägenhet och den var riktigt mysig. Jag vill ju inte bo i storstad, men där hon bor kändes det inte riktigt så, så där skulle jag nog kunna tänka mig att bo om jag måste bo i storstad. Min dröm är ju egentligen helt tvärt om, att bo på landet så jag hoppas inte jag blir tvungen att bo så. Däremot gör det mig inget att känna på storstadslivet ibland, min ena bror har ju flyttat till huvudstaden så nu kan man ju även känna av pulsen där ibland =)
Idag har vi jobbat här hemma, Daniel har gjort en tvättställning ute. Den är inte riktigt klar, men ni ska få se bilder när den är helt färdig. Jag har jobbat här inne i stället. Jag har målat klart vår hall som jag inte orkat ta tag i de senaste månaderna, men ju jäklar anåda så är den klar! Har ju tyckt att den varit mörk och tråkig innan och började måla för några månader sedan, men när de två väggarna var klara så tog motivationen slut och det har stått still. Så kom solen och med den så återvände energin och lusten så idag blev den färdig. Det är riktigt härligt, sen ska vi måla mer men jag är lite rädd för att måla över trappen så jag måste vänta ut min man (och att vädret blir sämre) innan det blir gjort ;)
Ikväll har vi varit på berget och tränat stavgång, det var riktigt gött. Vi har ju varit på gymmet och spinnat under vintern, men det finns nog inget som slår att vara ute i naturen. Ska ju inte sluta på gymmet helt, men det blir ju ett komplement till det.
Kvällen bjöd även på korv i bröd, med västkustsallad. Äter det bara på sommaren så jag fick verkligen vårkänslor (eller sommarkänslor) !
Nu ska jag ta och göra mig iordning för sängen, det tar på en att jobba fysiskt en hel dag =)
Sådana här sötingar såg vi på vägen till Mölndal igår

Ha en fortsatt bra söndagkväll och en härligt ny vecka i morgon!
Kram/Mia

1 kommentar:

  1. Låter som ni haft en bra helg! Den där tvättställningen är jag sugen på att se!! Vill också att S ska bygga en:) Hoppas presenterna blev uppskattade!

    Ha en fin vecka så ses vi snart hoppas jag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera