måndag 20 december 2010

Dan före dan före....

God afton!
Ja mina vänner nu är det bara fyra dagar kvar till julafton och bara en arbetsdag kvar till ledighet för mig. Kan säga att jag längtar, inte för att jag på något sätt vantrivs med jobbet utan att jag bara behöver landa. Hösten har gått i raketfart med planering inför bröllop, själva bröllopet och sen byta jobb mitt i allt detta. Jag uppskattar verkligen att arbeta inne i stan och jag arbetar med härliga ungar och kollegor så jag kommer att sakna dom lite under julledigheten, men dom tycker nog bara att det är skönt att slippa mig och mitt tjöt =) 
Idag hade vi vår "tema jul" dag på jobbet så jag har knappt träffat min klass idag och i morgon skall jag vara i en fyra för att vikariera för en kollega. Det ska bli kul för det är också en härlig klass, jag har haft dom tidigare någon gång. Det är ju avslutningsdag så vi ska mest mysa och päsa och vi avslutar tillsammans med min klass så jag hinner ta ett julfarväl av allihop.

Dagen började annars med att skotta, idag IGEN. Under natten hade det fallit ungerfär fyra decimeter till, så ca 70 - 80 cm har det väl kommit under helgen. Jag ÄLSKAR verkligen snö fast nu får det vara lite måtta på snöfallet tycker jag, fast det fortsätter falla här utanför fönstret om än inte med samma intensitet som tidigare. Enligt prognoser ska det ha fallit runt 5 centimeter under natten och det verkar stämma i andra städer runt oss, men inte här. Här verkar vara ett favorittillhåll för vintern numera, men jag ska inte klaga vi får ju en VIT JUL!

Nu ska jag luta mig tillbaka och titta på TV. Dom visar "Jul med Ernst". Jag gillar honom och tror det kan vara   ett lite mysigt program, jag har ju hans julbok sen tidigare och gillar den skarpt så jag har för förhoppningar ;)

fjärde advent

naturen kring Hellidens slott

Ha nu en fortsatt bra julvecka!

Kram/Mia

P.S till min man: JAG ÄLSKAR DIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar