onsdag 22 december 2010

Dan före dan före dopparedan!

HoHo på er!

Ja bara två dagar kvar nu och jag försöker fixa det sista inför julen. Eftersom vi inte firar julafton hemma så behövs ju inte hysteriskt mycket julmat, men vi har ju två födelsedagar att fira och i år firas dessa på juldagen. Det innebär alltså  lite matshopping ändå och dessa inköp gjordes under dagen. Skönt att vara ledig och handla när andra jobbar eftersom det då är väldigt mer plats i affären, naturligtvis glömde jag alla pantflaskor hemma då så jag fick ta en tur ikväll också. Fast då behövde jag bara ha ärenden till förbutiken och SLAPP alla köer i de 6 kassor som var öppna! Helt klart perfekt =) 
Annars är klapparna klara och nästan alla är inslagna och jag har en liten lista över saker som ska göras innan julafton som jag bockar av punkt efter punkt. Tog in granen idag som var full av snö så den står i badrummet, hade hoppats att vi kunde klä den, men det får bli imorgon. Att vi fick in den sent berodde på en väldigt vänlig lastmaskinsförare som körde bort snö på vår gata. Han sa att vi skulle skotta ut så mycket snö som möjligt från vår trädgård så skulle han köra bort det också, så underbart vänligt tycker jag. Vi har ju enormt mycket snö och eftersom vi inte vetat riktigt vart vi ska göra av den så kom det som en riktigt BRA JULKLAPP! Grejen var ju bara att all snö skulle ut innan han kunde köra bort den så vi var ute hela familjen och skottade, kan ju tillägga att en del av snön nu var isig och riktigt tung så vi fick ett riktigt träningspass =)
Kvällen avslutades med en köttbit och en god grönsallad med lite pasta och fetaost i, riktigt gott och ganska lätt när man nu ska äta rejält i julhelgen =) Nu blir det "Morden i Midsomer" och lite kvällsgodis =)
God kväll på er!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar