söndag 30 november 2014

Sista November och 1:a advent

Ja idag avslutar vi alltså november genom att fira 1 advent :) Jag har tillbringat helgen i soffan och sängen för att kurera mig från feber och seghet och idag är jag feberfri, men fortfarande trött och seg. Under veckan som gått har jag förberett adventspyntet med amaryllis och hyacinter, mossa, ljus och kransar. Skönt ändå att det mesta var gjort innan jag blev sjuk, skulle ha jobbat i helgen så att jag var ute i så god tid berodde mest på det :) Men nu är vi då äntligen framme vid den tid på året som jag verkligen älskar! Jag tycker det är så mysigt med tända ljus, både levande och ljusslingor ute. Sen är jag också en sån som älskar julklappar, både att ge och att få, men allra mest att ge klappar :)
I år har jag dock inte riktigt den julstämning som jag brukar ha, men tror att det beror på att jag längtar ännu mer till efter jul denna gång :) Det sparkar och rör runt en massa i magen nu så jag börjar verkligen förstå att det är på allvar nu, vi ska verkligen bli föräldrar :) Det betyder också ångest! Ska jag fixa detta? Tänk om jag inte vet hur jag ska göra osv. Jag vet ju egentligen att jag vet och att det mesta kommer naturligt, men jag har som tur är en man som varit med om detta två gånger tidigare så han gör mig lugn! Jag är så oerhört tacksam och glad över att jag har just honom i mitt liv så ni anar inte!

Nu är mina kära föräldrar på ingång och ska låna våra hundar för en promenad så jag får sluta här, men bjuder på bilder på lite av vårt pynt i advent :)

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar