onsdag 3 december 2014

Nyval, shopping och mysigt....

Jaha ligger i soffan och kollar tv, där rullar nu nyhetssändningar efter varandra och diskuterar det nyval som idag meddelats att det blir. Ok, nu blir det så och då är det otroligt mycket mer viktigt att gå till vallokalerna i vår för att verkligen ta ställning till VILKA som ska sitta i vår regering. Nog om det...

Vart i grannstaden Skövde idag för lite shopping, behövde ett par gravidtights som jag kan mysa runt i hemma och fann ett par på HM för 99 pix, som hittat :) Blev även en gravidtröja som min lilla mage får plats i :) Skönt ändå att den finns på ett sätt, nu ser jag liksom inte småfet ut, utan det syns att det är en bebismage :)

Jag trodde ju inte jag skulle få någon mage alls då det var så för min mor och vi har lite samma kroppsform, men lite mysigt är det :) I går var jag på koll hos BM och allt såg bra ut, hjärtat slår som det ska och bebis ligger med huvudet nedåt och är runt 28 cm långt mellan huvud och rumpa :) För mig är det otroligt mäktigt att höra hjärtslagen och veta att bebis mår bra, nu känns den ju av varje dag så jag är ju betydligt lugnare nu än för bara några veckor sen, men det är ändå skönt att få det bekräftat :)

Kallt har vi äntligen fått det också och då tänder jag en massa ljus här hemma och som ni vet älskar jag denna tid på året och det blir ett helt annat ljus inne med alla stakar och pynt som har ett så varmt sken. Jag försöker verkligen njuta och igår slogs de första klapparna in!

Nu får jag nog ta tag i kvällsmaten här (läs köpemat) för nu börjar jag verkligen bli hungrig :)

Önskar er en bra kväll!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar