tisdag 18 november 2014

Morgon hos oss (å lite gnäll)

Här är det en grå morgon igen! Så jag har tänt i kaminen och tänt ljus för att få lite mysigt. Snoddas är jättenöjd med att kaminen är igång och ligger på fällen framför den hela tiden :) Igår kväll ville han inte ens komma ner och lägga sig utan bara vara kvar vid kaminen. Så just nu är det jag och Truls som kryper ner i soffan och myser lite. Jag vill helst inte gnälla över graviditeten för det är ju något vi kämpat för läänge, men just nu har jag jävligt ont och orkar inte ens hälften av det jag vill göra och det gör mig frustrerad och det som är jobbigast är sömnbristen som gör mig sååå trött. Därför landar jag i soffan för att kanske få lite extra sömn och vila kroppen samtidigt, jag vill orka jobba så jag liksom koncentrerar mitt fokus på att orka det och då blir hemmet lite lidande. Men det är ju något övergående och jag vet ju att jag får något underbart i slutändan :)
Slut på gnäll!
I lördags var jag ju på lokala blomsterhandlarens öppet hus och det fanns hur mycket inspiration som helst och så småningom kommer jag köpa grejer till kransen jag brukar göra, men i lördags köpte jag bara en sak och det var en ängel i glas. Det har blivit så att köpt nån sån varje år och nu har jag en liten samling på fem stycken :) De är så vackra så de får stå framme året runt!

Dags för lite mental vila så jobbet inte blir lidande i eftermiddag och natt :)
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar