torsdag 6 november 2014

Första snön :)

God förmiddag!
Idag vaknade vi till snöfall här i vår lilla stad :) Underbart härligt tycker jag, men det kommer tyvärr inte ligga kvar så länge då det ska bli plusgrader till helgen igen. Så jag njuter medan jag kan :) Snön lägger sig på gräset, men på vägarna är det fortfarande varmt så där blir det mest blask. Hundarna gillar snön båda två och rusade ut i snön på promenaden i morse, men de gillar INTE att bli blöta som de sedan blir när snön smälter, då fryser dom. Fast de fryser inte när vi är ute och går, för då har dom så mycket annat att göra och lukta på ;) Det kommer när vi kommer in och tar av regntäcket och de märker att de är blöta under magen och på benen. Jag torkar ju av dom så gott det går naturligtvis, men helt torra blir dom inte och båda blir galna och springer runt och försöker torka till :) Sen myser de in sig i soffan bland kuddar och filtar så det blir varma och goa.
Själv så valde jag att inviga vintervädret med varm choklad till frukost med en ostmacka som kan doppas i, det är minnen från barndomen och såå gott när man då och då äter och dricker det till frukost.

I helgen fixade jag lite höst/vinterpynt på framsidan, tycker det blir lite mysigare då. Lite granris, mossa och äpplen och man är hemma liksom :) Hittade även två stora kottar jag glömt bort att jag hade som nu fick lite revival bland pyntet :) Nöjd blev jag och med ett timerljus i lyktan så blev det hur mysigt som helst! Det lyser så fint på kvällarna och jag behöver inte vara orolig för att glömma bort att släcka! En win/win grej alltså :)

Ha en skön dag
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar