onsdag 26 februari 2014

Livet...

Tittade idag på Jills veranda på SVT. Jag gillar programmet väldigt mycket och i kväll gästades hon av Kristian Gidlund. Jag följde hans blogg när han levde och programmet var på ett sätt så oerhört sorgligt när man nu vet att han inte längre lever. Det var samtidigt fyllt av en glädje till livet och en påminnelse om att ta vara på här och nu. Hans sätt att berätta om sitt liv med cancer är rättfram och det tynger mig, samtidigt som jag tycker det är skönt att det inte hymlas. Det är väldigt dubbelt för mig....
Jag undrar hur jag själv skulle reagera om jag hamnade i hans situation, jag vet ju hur jag reagerade när jag förlorade min mormor till denna hemska sjukdom och har fortfarande idag, trots att det gått 27 år, väldigt lätt till gråt då jag tänker på henne. Så även i dag då jag såg programmet, ordet cancer väcker minnen och känslor hos mig och ibland en oro att jag själv ska drabbas....
Jag har ju som sagt läst Kristians blogg, men har inte vågat läsa boken än, är lite rädd att jag ska gråta mig igenom hela boken, men idag blev det lite mer påtagligt att jag borde göra det. Kanske kan det vara en utmaning till mig själv att våga det?! Det kan också vara en utmaning att leva livet fullt ut och inte fega som jag gjort så mycket förr...
Jills veranda blev helt klart en påminnelse om att livet är skört, men så UNDERBART att leva!

Ta hand om varandra!
Kram Mia

Ps bilderna har jag lånat på Google, men de är säkert plockade från andra ställen, bla svt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar