onsdag 19 februari 2014

Ont....

Idag har jag ont lite varstans i kroppen :) Det känns riktigt gött faktiskt! Tog mig till gymmet ändå nu på förmiddagen och sprang ca 4 km på bandet. Skönt att springa ur benen lite, de har fått jobba hårt de senaste dagarna med bl a frivändningar och andra övningar. Sen är det ju så att om jag har värk efter träning så blir det ju bättre om jag tränar då flödet blir bättre i kroppen vid rörelse. Så just nu känns det riktigt bra :) Har ätit och fyllt på med energi och nu innan jobbet har jag kunnat se skidherrarna ta sig till OS final i sprint, på löpbandet kunde jag se tjejerna göra detsamma :) Dom är grymma dessa skidåkare!
Nåt jag kände när jag sprang på bandet är hur mycket jag längtar efter att kunna springa på berget igen, nu är det så slaskigt så det funkar inte, men det är lättare att springa ute tycker jag. Ute kan man se ett mål framför sig oavsett om det är en backe eller bara är jobbigt just nu, man kan peppa sig att ta sig dit och sen vila (vilket man inte gör ändå sen) och det gör att åtminstone jag orkar ta ut mig mer om jag springer utomhus :)

I morgon har jag bestämt mig för en vilodag, jag har kört rätt många dagar nu utan vila, så i morgon blir det bara en längre promenad med hundarna. Kan vara skönt det också :) På tal om dom så är dom just nu ett mysigt sällskap på varsin sida om mig här i soffan :)

Fast nu är det dags att ta tag i dagen och åka till jobbet :)

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar