lördag 15 februari 2014

Alltså....

Lördag igen och som jag sagt tidigare: tiden flyger förbi! Denna vecka har vi sportlov här i stan och jag har jobbat dagtid några dagar. Min rygg bestämde sig för att gå bananas och blev krokig, men med träning och behandling så känns den nu ok. Trodde jag skulle få ett rejält bakslag efter ett crossfit pass i går då det small till, men jag trotsade smärtan och slutförde passet. Kändes sådär i natt och på morgonens promenad värkte det, men lossnade lagom till eftermiddagens genomkörare på gymmet. Känns gott att ha kommit igång ordentligt och nu börjar känslan som jag väntat på ge sig till känna. Den där känslan som liksom ligger i kroppen och skriker efter träning och rörelse, att jag MÅSTE träna! Det är en skön och positiv känsla och något som jag behövt jobba med ett tag, så när den knackar på dörren är jag riktigt nöjd. Så nu ska jag då ta tag i maten också :) Mitt stora problem är SÖTSUGET, har ett stort behov (dock falskt sådant) av godis. Så köper jag och äter det och mår ännu sämre för ATT jag äter :( Det är en jäkla cirkel det där, men nu tänker jag att jag får tillåta mig lördagsgodis. Det kommer inte funka om jag förbjuder mig helt, det vet jag sen tidigare, då frossar jag istället, så nu SKA det funka har jag bestämt!

Så var det då Alla hjärtans dag igår och det är inget vi firar så storslaget här, men vi gav varandra en liten present i alla fall :) Min älskade man kom hem med jättevackra blommor och det tackar jag för :) Nu får jag blommor då och då ändå, men lite kan man ju fira vår kärlek en sådan dag :)

Nu är maten klar så jag ska kila, och sen blir det som maken säger: mental stretching (läs:soffhäng) med reprisen av "På spåret" och lite OS studio, svenska tjejerna tog ju Guld idag!

Ha nu en skön lördagkväll!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar