torsdag 20 februari 2014

Litet bakslag

Häromdagen när jag var ute med hundarna gick jag utan mössa och njöt av solen. Idag kom det ett bakslag med blötsnö och lite kallare väder. Visst gillar jag snö, men nu vet jag att den inte stannar heller och då kan den kvitta :)
Promenaden på morgonen blev inte heller så lång som jag tänkt eftersom snön fastnar i pälsen på hundarna. De ÄLSKAR verkligen snön och ska hela tiden springa i den djupaste snön :) Sen vill dom inte gå när snön fastnar så jag får rensa pälsen ett par gånger under promenadens gång så vi faktiskt kommer hem och jag slipper bära dom hela vägen :)

Fast jag får säga att jag verkligen längtar efter våren nu, vi har lite projekt här hemma som jag börjat dra i lite :) Den äldsta sonen flyttar till eget om en dryg vecka och vi ska tapetsera/måla om där och nu har jag haft kataloger hemma för att välja färger. Just nu lutar det åt mörkt, men ändå varmt grått på väggarna. Taket blir ju vitt, men vi har ännu inte bestämt golv. Vi diskuterar om vi ska ha samma golv som i köket eftersom det är ljust och kan vara bra mot de mörka väggarna. Så går i alla fall tankarna nu, de kan ju ändras på vägen :)

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar