söndag 2 februari 2014

Söndag....

Idag är det söndag och helgen går mot sitt slut (inte för mig dock, har ledig måndag i morgon) och maken är på crossfit gymmet i staden på teknik kurs, jag räknar med att han har träningsvärk i morgon :) Skämt åsido, han önskade sig denna kurs i födelsedagspresent och vad gör man inte för den man älskar mest.... :)
Min träning kommer till kvällen och jag har vilat från den i tre dagar. Har haft ont i halsen och har inte velat riskera att bli riktigt sjuk så jag har avstått. Fast jag får säga att det verkligen ryckte i kroppen igår eftermiddag för att ge mig ut och springa, men jag fick tvinga mig att vila. Så jag bädda ner mig en stund medan mannen sprang :)

Jag har investerat i mina fönster här hemma. Har hittat orkidéer till hyfsad penning och det har blivit tre nu i vårt stora köksfönster. Jag verkligen ÄLSKAR  orkidéer, de är lätta att sköta och är SÅ vackra. Jag har t. ex en liten som nu blommar om och det är inte många blommor jag lyckas få till att blomma om :)
Under fönstret har vi en bänk, meningen är ju att man ska sitta där, men det samlas också annat där som jag har fått ge upp kampen om. Brukar vara så att jag plockar bort och så tar det en stund så kommer någon hem och lägger sina grejer där och då börjar det om. Jag orkar inte slösa energi på det så det får numera vara kvar :) Något som SKA vara där är mina fina kuddar jag fick av mannen i julklapp. De är köpta på Hemtex och jag fick även en fin duk till vårt matbord :)

Så nu ska jag ta och fixa lite för kvällens mat så mannen inte behöver göra allt när han kommer hem och sen blir det hundpromenad tillsammans med min kära mor och ikväll blir det då ÄNTLIGEN träning :)

Önskar er en skön fortsättning på dagen!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar