måndag 17 februari 2014

Ah men så gött...

Ligger nu i sängen med två goa hundar bredvid mig och har kollat nya jotex katalogen och där finns det ju både toppar och riktiga dalar :) Det är så gott att fastna här tidiga kvällar ibland och särskilt kvällen efter jag jobbat natt :) Tränade två pass ikväll och har tagit ut mig bra och det känns riktigt gött i kroppen. Jag gillar att ta ut mig, även om jag när jag är mitt uppe i träningen kan fundera på vad det är jag håller på med?! Ryggen har ju krånglat lite under veckan som varit och jag känner av den även om det inte alls är som förra veckan. Fast när jag tränar och har lite ont (av olika anledningar) så tänker jag ibland på den norska skidåkerskan Therese Johaug som i en intervju med Skavlan fick frågan om det inte gör ont att ta sig upp för sista backen i Tour de Ski. Hon svarade att det gör det, rejält också, men att hon har mantrat "smärte är gott, smärte är gott" i huvudet. Hon menade att det är för jävligt just nu, men det är skönt när det är färdigt och kan du lura kroppen med knoppen så kommer du långt :) Så jag försöker tänka lite så att "smärta är skönt" just i träningssammanhang så kan jag kanske utmana mig själv att jobba hårdare och sedermera orka mer!
Så nu ska jag ta min trötta lekamen och krypa intill min älskade och våra fyrfota familjemedlemmar och sova gott och intala mig att det är skönt med ett tidigt spinning pass i morgon så jag får trampa ur benen ordentligt :)
Ha en fortsatt skön vecka, det ska jag ha har jag tänkt mig!
Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar