söndag 27 februari 2011

Söndag morgon

God morgon!
Eller förmiddag kanske är ett bättre ord =) Har sovit länge idag och det behövdes efter denna veckas förkylningspärs. Jag är inte bra än och har ett tryck över bihålorna som nog kan jämföras med när någon suttit för länge i ditt knä och det liksom blir lite för hårt. Åtminstone känns det så =) Jag var faktiskt ute på stan igår för att shoppa byxor tillsammans med min mor, men kom hem med en skjorta istället. Konstigt att det blir så, när man kollar efter toppar hittar man ju byxor och tvärtom. Dessutom var det halva priset på skjortan så jag är nöjd! Problemet var att jag trodde jag orka mer än jag gjorde så eftermiddagen spenderades i soffan sovandes riktigt gott.
Idag har vi ju då haft sovmorgon och maken tog hundarna på promenad och jag fick i uppdrag att få igång kaminen (kan säga att jag just nu är rätt dålig på det, eller om det beror på fuktig ved, jag låter det vara osagt. Jag har iallafall gjort iordning baguetter som vi ska ha till frukost. Nu ska jag ju inte ta åt mig äran helt utan det är sådana man köper i paket, blöter lite med vatten, in i ugnen i tio minuter och så är de klara. Men det blir ruskigt gott! Problemet för många är att man nog kan äta hur många som helst och ändå gå hungrig för det är ju inte så mycket mer än luft i dom =) För mig är det riktigt mättande och tar jag en så räcker det i flera timmar, ekonomiskt om inte annat.
Har inte planerat dagen i detalj så vi får se vad vi hittar på, barnen ska iallafall spela match ikväll och Daniel ska döma, brukar inte döma barnens matcher annars men nu var det lite kris så han ställde upp. Vi får helt enkelt se vad dagen bjuder på=)


Så här ser dom ut innan man bakar dom i ugnen

Och så här ser de ut färdiga, mumsigt!

Nu blir det frukost!
Ha en riktigt skön söndag mina vänner! 
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar