tisdag 1 februari 2011

Dag 9 - min tro

God kväll mina vänner!

Nu har jag börjat lugna mig efter en dag som inkluderat sjukhusbesök med vår hund Ronja som fått behandling för sitt öga som inte är riktigt bra. Hon skötte det jättefint, men matte spänner sig och det innebär att jag var helt slut efter det besöket. Hoppas nu bara att det blir bra, vill ju att mina hundar ska må bra så gör jag det med oroar mig annars.
Nu till dagen då som ska handla om min tro. Jag har pendlat mycket i min tro under min uppväxt. En av mina bästa vänner är medlem i pingstkyrkan och det har alltid fallit sig naturligt för mig att följa med dit under vår uppväxt. Jag blev nog troende (på Gud) under perioder, men har alltid fallit ifrån det. Jag har oerhörd respekt för deras tro och jag känner ibland att det vore ju en väldigt skön trygghet att vara så säker i sin tro.
Jag vet inte exakt vad jag tror på, men jag tror på det goda i världen och då finns det ju naturligtvis motsatsen också. Detta är ju självklart. Jag tror att det finns andar, eller vad man nu vill kalla det, runt om oss som ser till oss och hjälper oss när vi behöver. Sen kan jag inte säga att jag kan se dom,  men ibland kan jag "känna" av dom, som att dom sitter brevid fast ingen är där. Detta är inget jag är rädd för eller känner obehag inför, men heller inget jag fäster så mycket tid vid.
Detta kanske låter flummigt och jag vet inte om det är något jag vill utforska mer, även om jag vet att möjligheten finns på olika kurser och så. Tror jag får fundera på det, skulle dock vilja ta mer kontakt med mitt inre, genom meditation eller yoga fast känner att jag inte riktigt är mogen för det. Känner att tiden inte räcker till för det eller att jag inte har ro i kroppen riktigt. Vet inte riktigt heller hur jag ska göra när jag mediterar så får väl se när jag känner att jag kan ta tag i detta =)
Detta blev ju ett riktigt klart och tydligt inlägg om min tro =) (ironi), men det får vara så för det är ju så jag känner just nu. Har ni någon klar bild över er tro?

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar