måndag 21 juni 2010

Fint väder

Halloj på er alla! Idag har varit en fin dag. Solen har tittat fram igen och det börjar bli varmare. Jag var ändå inte så modig att jag tog kortärmat idag utan det fick bli trekvartsärm istället. Jag är ju så frusen av mig :) Jag började jobba sent idag och började dagen på berget tillsammans med min mor och våra hundar. Det är så gött att börja dagen så och man piggnar till ordentligt när man startar på det viset. Därefter bar det hemåt för att hänga ut tvätt och dusch av stor hund. Ronja njuter inte av själva duschen, men att ligga i solen för att torka finns det nog inget som slår ( kanske rulla sig i snön då). Fixa lite i sovrummet, hängde ut mattor och sånt innan jag drog till jobbet. Där spenderade vi mesta tiden ute även om vi inte gick o bada idag, jag tycker att det var lite för kallt idag, men troligen i morgon. Barna älskar verkligen att bada och vi är ju så lyckligt lottade på min arbetsplats att vi har en badplats på baksidan av fritids, härligt är vad det är.
Under kvällen har ytterligare en promenad avverkats och mat lagats, sambon målar fönster på altanen och nu latar jag mig framför datorn en stund innan vi ska äta :) Ska nog ta och vattna mina uteblommor också så dom inte dör för mig nu när det ska bli så varmt igen. Ha det så gött i värmen och solen!
Kramar i mängder /Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar