torsdag 16 september 2010

Ibland lyckas man!!

Ja idag har jag lyckats med att göra fattiga riddare på jobbet, de flesta barnen verkade gilla det i alla fall. Det som var det stora äventyret var NÄR de gjordes =) Jag och två barn skulle hjälpas åt att steka de fattiga stackarna och det faller sig ju naturligt att det blir lite ( ganska mycket i mitt fall ) os när man steker tjugo till tjugofem riddare. Precis ovanför spisen sitter en rökdetektor som är kopplad till automatiskt brandlarm och vad händer? Brandlarmet går igång!! Med lite hjälp från kolleger lyckades vi få tyst på det, men brandkåren visste vi inte hur vi skulle få tag på så efter en stund dök dom upp. Barnen tyckte det var spännande och jag tyckte det var väldigt pinsamt, men kan skratta åt eländet i alla fall ;). Alltid roar det någon. Fast jag har en liten reflektion och det är att det är tur att det inte brann på riktigt, för det tog nästan 20 minuter innan brandkåren kom och då hade ju branden kunnat sprida sig ordentligt. I och för sig hade väl vi kanske försökt släcka också, nu behövde vi ju bara vädra =) Det finns ju brandsläckare lite varstans på jobbet men ska nog ta och verkligen kolla upp var var och en sitter.
Nu ikväll har jag varit på promenad med mamma och hundarna och tänkte ta en dust med dammsugaren också ( om jag orkar vill säga ) annars blir det en lugn kväll med min älskade och så ska jag nog ta och somna tidigt också tror jag. Ha det så gött alla!
Kram/Mia

2 kommentarer:

  1. Aha, var det därför brandkåren stod på parkeringen. Jag undrade lite över det... =)

    SvaraRadera
  2. Ha ha!!! Där fick vi svaret!!!Misstänkte direkt tt du varit i farten!!!!

    SvaraRadera